Wiadomości z Piekar Śląskich

Jak poprawić pozycjonowanie strony?

  • Dodano: 2022-05-04 12:15, aktualizacja: 2022-05-06 15:41

Internet zrewolucjonizował zarówno globalną wymianę informacji, jak i handel. Współcześnie każdy szanujący się przedsiębiorca posiada swoją stronę internetową. Każdy z nich wie również, że sama strona WWW to zdecydowanie za mało. Aby osiągnąć sukcesy w sieci, musisz zadbać o pozycjonowanie witryny. Dzięki działaniom SEO znacząco zwiększysz swoją widoczność w Internecie. Zapoznaj się z naszym artykułem i dowiedz się, co wpływa na pozycjonowanie strony. 

Co wpływa na pozycjonowanie strony internetowej? 

Każdemu właścicielowi strony internetowej powinno zależeć, aby jego witryna znalazła się w TOP 10 wyników Google. Jako osoba poruszająca się w sieci, zapewne zauważyłeś, że najczęściej sięgasz po strony, które pokażą Ci się jako pierwsze po wrzuceniu w wyszukiwarkę poszukiwanej frazy. Osiągnięcie tego efektu jest celem działań określanym mianem SEO lub pozycjonowania. 

Pozycja Twojej witryny w organicznych (darmowych) wynikach uzależniona jest od tego, czy strona spełnia wymagania, które stawiają przed nią algorytmy Google. Im więcej wymogów uda Ci się spełnić, tym lepszą lokatę zajmiesz. Musisz wiedzieć jednak, że lista kryteriów wciąż się zmienia. Pozycjonowanie polega na konsekwentnych i regularnych działaniach. Co ma wpływ na Twoje wyniki? Jakimi kryteriami kierują się algorytmy? Na te pytania odpowiemy Ci w dalszej części tekstu. 

Co składa się na pozycjonowanie strony? 

Wysoka pozycja w Google jest wypadkową wielu czynników. Twoja strona internetowa musi spełniać szereg wymagań stawianych przed nią przez algorytmy. Im wyższą pozycję w wynikach Google uda Ci się uzyskać, tym większy ruch będziesz generować. Oto najważniejsze kryteria, na które zwracają uwagę roboty. 

  • Wysokiej jakości unikatowy content

Kluczowym czynnikiem wchodzącym w skład optymalizacji SEO jest dobre przygotowanie zawartości strony WWW. Teksty lądujące na witrynie powinny odznaczać się odpowiednim poziomem nasycenia słowami kluczowymi. Musisz pisać je tak, aby odpowiadały na najczęściej zadawane przez internautów pytania. Staraj się wyczerpywać poruszaną tematykę. Wszystko, co stworzysz, powinno mieć oparcie w aktualnej wiedzy. Roboty będą wyżej pozycjonować teksty eksperckie i oryginalne. Content powinien odznaczać się wysoką wartością merytoryczną oraz być przystępnie podany czytelnikom. 

Tworząc wpisy na stronę, pamiętaj, aby stosować hierarchie nagłówków. Odpowiednio oznaczone H1, H2, H3 pozwolą zidentyfikować maszynom zawartość Twojej witryny oraz jej wagę. Zastosowanie nagłówków to również spore ułatwienie odbioru tekstu dla czytelników. Przejrzysta struktura działa tylko na Twoją korzyść! 

  • Doświadczenie użytkownika (UX)

Jednym z głównych trendów w ostatnim czasie jest troska o UX (z ang. User Experience – doświadczenie użytkownika). Twoja strona powinna mieć czytelny układ, szybko się ładować i być jak najbardziej przejrzysta w obsłudze. Ważne jest, aby zbudować proste, ładne i łatwe w nawigacji menu. Zadbaj o komfort odwiedzającego stronę. Stosuj zwroty CTA (z ang. Call to Action – wezwanie do działania), dzięki którym ułatwisz poruszanie się po witrynie. 

  • Profil linkowy 

Profil linkowy to ogół wszystkich linków prowadzących na Twoją stronę internetową. Dzielimy go na wewnętrzny i zewnętrzny. Tworzenie tego pierwszego polega na odpowiednim umieszczeniu na stronie linków przenoszących użytkownika z jednego miejsca w obrębie witryny, w drugie. Linkowania zewnętrzne natomiast to odwołania do Twojej strony internetowej, które można znaleźć w innych miejscach w sieci. Pamiętaj, chcesz być kojarzony z portalami, które mogą się pochwalić równie wysokim poziomem treści co Ty.

  • Optymalizacja zdjęć i grafik 

Wszystkie zdjęcia i grafiki na stronie przyczyniają się do tego, jak długo będzie się ona ładować. Korzystaj z plików o odpowiedniej wadze, nie tracąc na jakości. Dodatkowo grafiki powinny być prawidłowo opisane (w nazwie powinny znajdować się słowa kluczowe) oraz posiadać opis ALT.

  • Metadane 

Metadane mają ogromny wpływ na pozycjonowanie strony. To one najczęściej jako pierwsze pojawią się oczom użytkownikowi wyszukiwarki, po wpisaniu interesującej go frazy kluczowej. Meta title pozwoli algorytmom zidentyfikować zawartość strony. Meta opis powinien zawierać informacje na temat kwestii poruszanych w danym materiale, ponieważ jest kierowany do użytkowników. 

  • Zabezpieczenie witryny

Bezpieczna witryna będzie o wiele lepiej indeksowana przez algorytmy. Dobrze wykonana strona powinna posiadać certyfikat SSL, który zadba o szyfrowanie danych odwiedzających. Google o wiele chętniej przyznaje wysokie pozycje tym miejscom w Internecie, które dbają o bezpieczeństwo. 

  • Responsywność

Współcześnie zasoby Internetu można przeglądać na prawie każdym urządzeniu zdolnym do połączenia się z siecią. Musisz być przygotowany na to, że Twoja strona internetowa będzie wyświetlana nie tylko na komputerach stacjonarnych, ale również smartfonach i tabletach. Responsywność strony określa to, w jaki sposób będzie się ona wyświetlać na urządzeniach mobilnych. Aby uniknąć problemów w tej materii, zaleca się wykorzystanie technologii RWD. Dzięki niej nie będziesz musiał martwić się o wygląd strony na różnych ekranach. 


Komu powierzyć pozycjonowanie Twojej witryny?

Jak widać proces pozycjonowania witryny to niezwykle czasochłonna praca wymagająca specjalistycznej wiedzy i regularności. Możesz starać się przeprowadzać działania SEO na własną rękę, jednakże najlepszym wyjściem wydaje się powierzenie tego zadania w ręce specjalistów. Eksperci z renomowanej agencji marketingowej WeNet zagwarantują Ci, że Twoja strona będzie dostosowana do aktualnych wymagań wyszukiwarek internetowych. Jak przebiega taka współpraca? 

Pierwsze spotkanie dotyczące audytu SEO Twojej witryny jest darmowe. Podczas niego poznasz dedykowanego opiekuna, który na bieżąco będzie informował Cię o postępie prac. Na podstawie jego opinii zespół specjalistów podejmie się następnych działań mających na celu poprawę widoczności Twojej witryny w wyszukiwarce. Te natomiast powinny szybko przełożyć się na większy ruch, a co za tym idzie, i zainteresowanie produktami i usługami firmy. Pozycjonowanie realnie przyczyni się do rozwoju Twojego biznesu i pozwoli zwiększyć jego przychody. 

Nie zwlekaj dłużej. Sprawdź bogaty katalog usług na WeNet.pl i rozpocznij skuteczną walkę z konkurencją w sieci. Sukces w sieci jest na wyciągnięcie Twojej ręki! 

Sylwia MachowskaSylwia Machowska
Źródło: Art. sponsorowany / Materiał dostarczony przez zleceniodawcę

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu PiekarySlaskie.com.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.