Urząd Miasta Piekary Śląskie informuje, że Miejski Rzecznik Konsumentów będzie nieobecny w dniach od 11 sierpnia do 15 sierpnia. W związku z tym, wszelkie sprawy związane z pomocą konsumencką należy kierować po tej dacie, począwszy od 18 sierpnia.
Dostęp do bezpłatnych porad prawnych dla konsumentów
Podczas nieobecności rzecznika, konsumenci mogą skorzystać z bezpłatnych porad prawnych w sprawach konsumenckich pod adresem e-mail: [email protected] oraz telefonicznie:
- 801 440 220 (opłata według taryfy operatora),
- 22 266 76 76.
Dodatkowo, pomoc oferują również instytucje zewnętrzne:
Pomoc w sprawach pilnych – kontakt do instytucji wspierających
- Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Katowicach – ul. Brata Alberta 4, tel. 32 35 68 100, e-mail: [email protected],
- Federacja Konsumentów Oddział Katowice – ul. Mickiewicza 4, tel. 32 206 85 84, e-mail: [email protected], poniedziałki, środy i czwartki w godz. 12:00-16:00 (można umówić wizytę pod nr 503-977-653).
Specjalistyczne porady
- Rzecznik Finansowy – tel. 22 333 73 26-27, www.rf.gov.pl,
- Centrum Informacji Konsumenckiej – sprawy telekomunikacyjne, tel. 22 330 40 00, www.cik.uke.gov.pl,
- Punkt Informacyjny dla Odbiorców Energii i Paliw Gazowych – tel. 22 244 26 36, e-mail: [email protected], www.ure.gov.pl.
Przypomnienie dla konsumentów
Zgodnie z ustawą, konsumentami są osoby fizyczne dokonujące czynności prawnych niezwiązanych z działalnością gospodarczą. Wnioski i zapytania kierowane do rzecznika muszą zawierać imię, nazwisko, adres zamieszkania oraz telefon kontaktowy, aby mogły zostać rozpoznane.