Wiadomości z Piekar Śląskich

Widoczność strony w wyszukiwarce - co wpływa na pozycję w Google?

  • Dodano: 2020-04-22 07:00, aktualizacja: 2020-04-22 07:14

Na pierwszą stronę wyszukiwarki Google żadna witryna nie trafia przypadkowo. Działania, które pomagają osiągnąć wysokie miejsce, to inaczej pozycjonowanie stron w internecie, nazywane również SEO (Search Engine Optimization). Cały proces obejmuje wiele elementów, a gwarancją sukcesu jest znajomość trendów panujących na rynku, spójna strategia oraz cierpliwość.

Algorytm Google – mechanizm, który ustala pozycję w wyszukiwarce

Aby dowiedzieć się, co wpływa na skuteczne pozycjonowanie stron internetowych, należy poznać zasady ich indeksowania i rankingowania. Za cały proces odpowiada rozbudowany algorytm, analizujący strukturę informacji znajdujących się na stronach www. Czynników wpływających na kolejność serwisów w rankingu jest kilkaset, a te najważniejsze pozycjonerzy starają się przyporządkować do kilku grup:

  • techniczna optymalizacja serwisu,
  • elementy związane z treściami na stronie,
  • popularność witryny.

Najogólniej mówiąc, na pozycję w rankingu Google wpływa jakość witryny, czyli zgodność z kryteriami oceny algorytmu wyszukiwarki. W momencie gdy użytkownik wpisuje zapytanie, roboty przeszukują bazę zaindeksowanych stron w celu odnalezienia witryn zwracających najbardziej adekwatne odpowiedzi.

Optymalizacja techniczna strony

Ważnymi wskaźnikami, które algorytm bierze pod uwagę, są bezpieczeństwo strony oraz prędkość ładowania witryny. Na skuteczne pozycjonowanie stron internetowych wpływ ma zatem poprawność kodu HTML, posiadanie wersji mobilnej. Znaczenie ma także odpowiednie zabezpieczenie serwisu, gwarantujące ochronę danych użytkowników. Wdrożenie certyfikatu SSL i protokołu HTTPS to standard, który powinni wdrożyć wszyscy właściciele serwisów www marzący o wysokich pozycjach w wyszukiwarce.

Treści SEO – jakie teksty są atrakcyjne dla robotów Google?

Do wysokiej pozycji w rankingu Google przyczynia się jakość treści, które trafiają na stronę. W tym przypadku znaczenie ma między innymi ich unikatowość, a więc oryginalność względem innych treści na poszczególnych podstronach oraz w stosunku do zewnętrznych witryn. Istotny wskaźnik stanowi umiejętne stosowanie fraz kluczowych. W kwestii takiej jak pozycjonowanie w wyszukiwarkach pod uwagę należy wziąć zarówno rozmieszczenie fraz (równomierne), jak i ich nasycenie.

Popularność witryny w internecie a pozycjonowanie

Roboty wyszukiwarki biorą pod uwagę również popularność danej strony. Uwzględniają między innymi liczbę i jakość odnośników, które prowadzą do niej z innych stron. Monitorowana jest także tempo przyrostu linków. Na pozycjonowanie stron w internecie w pewnym stopniu wpływa także aktywność w mediach społecznościowych. Dzięki dobrze zaplanowanym kampaniom strona generuje większy ruch. 

Pozycjonowanie stron w Google to wieloetapowy proces

Efektywne pozycjonowanie w wyszukiwarkach zapewni tylko spójna strategia oraz rzetelna analiza rynku. Planując działania, należy uwzględnić zarówno trendy panujące wśród konsumentów, jak i pozycję konkurencji oraz mieć na uwadze, że cały proces może trwać miesiącami.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu PiekarySlaskie.com.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.