Gadżety promocyjne to dla wielu osób nic nowego. Niejednokrotnie widzieliśmy, jak różne firmy na targach, konferencjach czy na zawodach międzyszkolnych rozdawały smycze, długopisy, torby bawełniane na zakupy czy jeszcze inne ciekawe, praktyczne rzeczy. Działania te mają na celu przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów, wzbudzenie ciekawości, zainteresowania. Promocyjne gadżety bardzo często są również elementami kampanii marketingowych, których celem jest pokazanie firmy od jak najlepszej strony. Jak dobrze dobrać gadżet do profilu firmy? Czy musi on nawiązywać do tego, czym zajmuje się konkretny biznes?
Co to są gadżety promocyjne?
Są miejsca oraz wydarzenia, gdzie nie powinno zabraknąć gadżetów promocyjnych firmy. Przykładem tego jest chociażby siedziba przedsiębiorstwa, konferencje, targi branżowe czy imprezy sponsorowane. Promocyjne gadżety przyciągają wtedy sporo zainteresowanych osób, wzbudzają zainteresowanie, a przy okazji spełniają swoją rolę. Zamiast decydować się na ulotki czy broszury, które wcześniej czy później wylądują w koszu, lepszym wyborem będą atrakcyjne gadżety promocyjne.
Przedmiot, który staje się gadżetem reklamowym, pełni niezwykle istotną funkcję w ramach marketingu. Kubek z logo firmy, długopis, smycz do kluczy, powerbank czy jeszcze inny przedmiot sprawiają, że klient, potencjalny kontrahent czują się docenieni. W wielu przypadkach taki gadżet to też miły ukłon w kierunku osób, które współdziałają w konkretnej firmie.
Jeśli chcesz wiedzieć, jakie gadżety sprzedają się najczęściej, oto kilka z nich:
- Kubek z nadrukiem,
- Podkładka pod mysz,
- eko torba,
- długopis,
- parasol,
- powerbank czy pendrive,
- Kalendarz,
- Koszulka bądź czapka z daszkiem.
Funkcja, jaką spełniają gadżety reklamowe?
Standardowe formy reklamy, takie jak spot w TV czy w radio odchodzą powoli do lamusa z dwóch powodów – są bardzo drogie, a ponadto słabo oddziałują. Wiele osób odchodzi od telewizji, kiedy kolejny raz ulubiony program zostaje przerwany przez reklamę. Podobnie dzieje się w radio. Ponadto, za taką reklamę trzeba słono zapłacić, a z reguły nie przynosi ona oczekiwanych rezultatów.
Gadżety promocyjne to świetna opcja bardziej praktycznej, spersonalizowanej reklamy, która ma dużo większą szansę dotrzeć do osób faktycznie zainteresowanych konkretnym zagadnieniem. Nie jest to więc strata pieniędzy, podobnie jak w przypadku reklamy w TV. Ponadto, im więcej gadżetów zamówisz, tym niższa cena w przeliczeniu na jeden.
Co lepiej wybrać? Kubek, powerbank, długopis czy pendrive?
Firmy dzielą się na te, które stawiają na praktyczne gadżety, niezależnie od swojego profilu, jak i na te, które sięgają po przedmioty nawiązujące do ich profesji. Jeśli chcesz, możesz śmiało wybrać gadżety dopasowane do profilu firmy. Przedsiębiorstwa sportowe wybiorą piłki plażowe, smycze, bidony, z kolei przedsiębiorstwa gastronomiczne postawią na deski do krojenia, zestawy noży, kubki i inne naczynia. W przypadku firm elektronicznych, śmiało można wybrać takie gadżety, jak powerbanki, pendrivy czy dyski zewnętrzne.