Na meblach biurowych nie powinno się oszczędzać. Jeżeli charakteryzują się one wysoką jakością, istnieje duże prawdopodobieństwo, że będą nam służyły i zdobiły nasze biuro przez lata. O tym jak wybrać najlepsze umeblowanie opowie nam ekspert.
Jakość mebli biurowych świadczy o naszej firmie
Nie bez powodu mówi się, że meble biurowe są wizytówką naszej firmy. To przede wszystkim od nich zależy to jak prezentuje się biuro. Jeżeli są wysokiej jakości, solidne wykonane, potencjalny klient może przypuszczać, że podobnie wyglądają świadczone przez nas usługi. Kiepskiej jakości meble będą świadczyły przeciwko nam.
Warto zdawać sobie sprawę, że złe meble to nie tylko takie, które zostały wykonane ze słabej jakości surowców. To również takie, które swoją stylistyką nie pasują do naszego biura. Przykładowo umieszczenie w nowoczesnym biurze ciężkich, drewnianych mebli może dawać wrażenie niekorzystnego kontrastu. Podobnie będzie z lekkimi, nowoczesnymi meblami w biurze o tradycyjnym wystroju.
Ergonomia naszym priorytetem
Osoba odpowiedzialna za zakup mebli biurowych musi dokładnie przemyśleć kwestie ergonomii. Meble powinny być nie tylko estetycznie i solidnie wykonane, niezwykle ważna jest ich wygoda. Pamiętajmy, że wielu pracowników spędza w biurze nawet kilkanaście godzin dziennie. Siedzenie przy źle dopasowanym biurku, na niewygodnym krześle jest nie tylko nie do pomyślenia, ale również wbrew obowiązującym przepisom.
Drobne szczegóły w konstrukcji mebli, które nie przeszkadzałyby nam przy okazjonalnym użytkowaniu, na co dzień będą nie do zniesienia. Warto zdawać sobie sprawę, że ergonomia to nie tylko suche przepisy, ale też czas i zdrowie pracowników. Siedzenie na źle wyprofilowanym krześle szybko doprowadzi do bólów pleców i karku. Jeżeli nic z tym nie zrobimy, możemy doprowadzić do zwyrodnień kręgosłupa, a także chorób układu krążenia.
Zanim wybierzemy meble, musimy zdawać sobie sprawę, że znaczenie ma również ich rozmieszczenie w biurze. W sytuacji, kiedy bardzo często korzystamy z szafy z dokumentami, nie powinna się ona znajdować w miejscu, do którego mamy utrudniony dostęp. W związku z tym znaczenie ma także wielkość poszczególnych mebli. Gdy w stosunku do powierzchni biura są one zbyt duże, pracownicy będą mieli problemy ze swobodnym poruszaniem się, co również jest niedopuszczalne.
Prawidłowe oświetlenie - przypomina specjalista z salonu mebli biurowych w Katowicach
Ergonomia to także oświetlenie. Musimy zadbać o to, żeby każde stanowisko pracy było odpowiednio oświetlone. Ważny jest dostęp do dziennego światła - należy je maksymalnie wykorzystać. Naturalne oświetlenie jest jednak niewystarczające, dlatego konieczne jest wspomaganie się sztucznym światłem. Sztuką jest taki wybór i rozmieszczenie oświetlenia, żeby osiągnąć pożądany efekt przy jak najmniejszym nakładzie energii.
W jakie meble biurowe dobrze jest zainwestować?
To jakie meble biurowe kupimy zależy przede wszystkich od naszych potrzeb, a także od wielkości pomieszczenia jakim dysponujemy. Jeżeli biuro jest małe z konieczności będziemy musieli zrezygnować z mebli, które nie są najważniejsze.
W zasadzie w każdym biurze nie jesteśmy w stanie obyć się bez wygodnego krzesła i biurka. Krzesło powinno być zaprojektowane specjalnie do pracy biurowej. Jego konstrukcja musi uwzględniać nawet kilkunasto-godzinną pracę. W sklepach z meblami biurowymi znajdziemy krzesła, które przeznaczone są do kilku, a nawet kilkunastogodzinnej pracy. Zdecydowanie lepiej jest wybierać te drugie, gdyż posiadają one solidną konstrukcję i są wykonane z bardzo wytrzymałych materiałów. Dobre krzesło biurowe nie musi oznaczać tego, w którym siedzi się nam najwygodniej. Musimy zdawać sobie sprawę, że z tego mebla docelowo będzie korzystało wiele osób różniących się zarówno wagą, jak i wzrostem. Uniwersalne krzesło będzie posiadało możliwość zmiany i zapisania ustawień, tak, żeby każdy pracownik czuł się w nim komfortowo.
Biurko szyte na miarę
Niezwykle ważnym meblem w każdym biurze jest biurko. To na nim leżą najważniejsze dokumenty i nasz służbowy komputer. Jeżeli biurko służy przede wszystkim do pracy przy komputerze musi posiadać podest, na którym umieścimy monitor, a także dodatkowe miejsce na klawiaturę. Niezwykle ważne jest, aby biurko było wystarczająco głębokie - tzn. pracownik musi dysponować miejscem na swobodne ułożenie nóg.
Idealnym rozwiązaniem, które zwiększy komfort pracy jest biurko z regulowaną wysokością. Umożliwia ono nie tylko dostosowanie do wzrostu pracownika, ale również pracę na stojąco.
Gdzie w Katowicach możemy kupić idealne meble biurowe?
Katowice tak jak i inne większe miasta w Polsce posiadają przynajmniej kilka dobrze wyposażonych salonów mebli biurowych. Te najbliższe naszemu miejscu pracy lub miejscu zamieszkania znajdziemy korzystając z wyszukiwarki internetowej. Przez wizytą w sklepie dobrze jest zapoznać się z jego stroną internetową, co pozwoli się nam zorientować, czy w danym miejscu znajdziemy meble, które nas interesują.
Artykuł powstał we współpracy z firmą NoNameOffice Meble biurowe z Katowic. Zapraszamy do kontaktu.