Wiadomości z Piekar Śląskich

Organizacja w pracy. Cztery sposoby na porządek na biurku

  • Dodano: 2021-05-26 11:00, aktualizacja: 2021-06-04 11:14

Aby móc realizować swoje obowiązki zawodowe szybko, sprawnie i efektywnie, każdy musi posiadać do tego odpowiednie warunki. W przypadku większości pracowników, zwłaszcza administracyjnych, jest to biurko o właściwych wymiarach, wraz z wygodnym fotelem i sprzętem elektronicznym. Niestety, nawet na największym biurku może zabraknąć miejsca, gdy pojawi się na nim zbyt wiele dokumentów i przyborów papierniczych. Z jakich rozwiązań skorzystać aby zadbać o organizację, która ułatwi nam pracę? Podpowiadamy.

Pozbywanie się niepotrzebnych rzeczy 

Pierwszym z niezawodnych sposobów na cieszenie się porządkiem na biurku jest regularne pozbywanie się tego, co niepotrzebne. Wydruki, dokumenty, które spełniły już swoje zadanie, czy kartki z zapiskami na bieżąco umieszczajmy w niszczarce. Dzięki temu nie będą zalegały wokół nas. Jeżeli potrzebujemy mieć określone informacje przy sobie, przyklejmy je do ściany lub ścianki biurka. Z dwustronną taśmą będzie to bardzo proste! To samo dotyczy segregatorów, z zawartości których korzystaliśmy i nie zdążyliśmy jeszcze odłożyć ich na półkę. Postawmy je we właściwym miejscu i dysponujmy dodatkową przestrzenią wokół siebie.  

Sortowanie dokumentów 

Drugi sposób to regularne sortowanie dokumentów i wpinanie je w określone teczki, bądź przekazywanie upoważnionym do tego osobom. To doskonała metoda, która pozwoli świetnie orientować się tym, co i gdzie się znajduje oraz bez problemu odszukiwać właściwe papiery. Organizacja wydruków i pism będzie jeszcze łatwiejsza, gdy zaopatrzymy się w kolorowe przekładki oraz znaczniki. Z kolei korzystanie z wielostronicowych publikacji stanie się dużo prostsze, gdy najważniejsze dane będziemy zaznaczać w nich przy pomocy barwnych zakreślaczy. 

Korzystanie z organizerów 

Trzeci sposób na utrzymanie porządku na biurku to zaopatrzenie się w plastikowe organizery przeznaczone na dokumenty. Zazwyczaj składają się one z kilku półek, które można opisać używając do tego niewielkich karteczek, do których naklejenia posłuży np. taśma dwustronna Tesa. Przyda się także organizer na długopisy i ołówki oraz osobne pojemniki na spinacze. Dzięki temu zawsze będą znajdowały się pod ręką, w ściśle określonym miejscu, a nie w różnych częściach biurka.  

Uporządkowanie biurka 

Zadbajmy także o to, by przestrzeni nie zajmowały nam niepotrzebne przedmioty. To czwarty sposób. Kubek po kawie, którą już wypiliśmy odłóżmy do szafki lub firmowej kuchni. Uwolnijmy się również zbędnych kabli oraz urządzeń. Kable przenieśmy tak, aby nie przebiegały po blacie biurka, tylko pod nim. Z kolei jeśli tylko posiadamy taką możliwość, pozbądźmy się z biurka drukarki i umieśćmy ją na szafce bądź stoliku nieopodal. Dzięki temu będziemy mieli w zasięgu ręki to, co potrzebne, a jednocześnie znacznie zwiększy miejsce na stole. Można więc zauważyć, że to uniwersalne sposoby, które właściwie każdy bez zbędnego trudu jest w stanie wprowadzić w życie i ułatwić sobie tym samym wykonywanie pracy. 

Dodaj komentarz

Wyrażam zgodę na publikację postu w formie komentarza zgodnie z obowiązującym Regulaminem.

powiadamiaj o odpowiedziach na komentarz.

dodaj mój adres do newslettera.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.