Krajowa Administracja Skarbowa informuje o możliwości umawiania i rezerwacji spotkań z przedstawicielami urzędu skarbowego drogą internetową.
Podatnicy będą mogli korzystać z nowego modelu obsługi stosowanego przez Krajową Administrację Skarbową. Załatwianie spraw możliwe będzie po wcześniejszym umówieniu. Działania te rozpoczęły się 26 października, a 16 listopada obejmą cały kraj.
Nowy model obsługi uruchomiono pilotażowo latem tego roku w urzędach skarbowych w województwach podlaskim i wielkopolskim.
W województwie śląskim usługa ta wprowadzona została 26 października. Już od kilku dni podatnicy mają dostęp do formularza online, za pomocą którego mogą umówić wizytę na terminy od 9 listopada włącznie. Wcześniejsze załatwienie sprawy (tzn. przed 9 listopada) będzie możliwe po skontaktowaniu się ze swoim urzędem. Docelowo usługa obejmie urzędy skarbowe również w pozostałych województwach i będą mogli z niej korzystać klienci KAS w całej Polsce.
- Elektroniczna usługa, która umożliwi podatnikom umówienie wizyty w urzędzie skarbowym, to ważny krok w programie "Klient w centrum uwagi KAS". Dzięki usłudze zwiększymy komfort załatwiania spraw w urzędzie przy zapewnieniu wytycznych dotyczących bezpieczeństwa, co jest szczególnie ważne w obecnej sytuacji – mówi szef Krajowej Administracji Skarbowej, Magdalena Rzeczkowska.
Jak się umówić na wizytę?
Wizyty można umawiać już od dzisiaj, na terminy od 9 listopada włącznie. Wizytę można umówić:
- przez internet – możesz skorzystać z elektronicznego formularza dostępnego na stronie podatki.gov.pl (link otwiera nowe okno w serwisie zewnętrznym) lub swojego urzędu skarbowego,
- telefonicznie – numery telefonów sprawdzisz na stronie www swojego urzędu skarbowego,
- w urzędzie – podczas osobistej wizyty w punkcie "Umawianie wizyt", który znajduje się blisko wejścia.
Podatnicy doceniają nową usługę
Ankieta przeprowadzona wśród podatników z województwa podlaskiego, w którym przeprowadzono pilotaż usługi pokazała, że 77 proc. ankietowanych uznało, że wcześniejsza rezerwacja wizyty poprawia sprawność załatwienia sprawy i zwiększa bezpieczeństwo. 72 proc. stwierdziło też, że elektroniczny formularz jest zrozumiały i czytelny.
Inne sposoby załatwiania spraw online
Zachęcamy do dalszego korzystania z dotychczasowych zdalnych form załatwiania spraw w urzędach skarbowych. Oprócz infolinii Krajowej Informacji Skarbowej i możliwości załatwienia swoich spraw podatkowych przez strony podatki.gov.pl i biznes.gov.pl (linki otwierają nowe okna w serwisach zewnętrznych), dostępne są też specjalne numery telefonów w urzędach skarbowych. Można je znaleźć na stronach internetowych urzędów w zakładce Kontakt.
Ważne
Ze względu na sytuację epidemiczną do urzędu umawiajmy się tylko, jeśli jest to niezbędne, a wizytę zarezerwujmy przez internet lub telefonicznie. Dzięki temu unikniemy niepotrzebnego czekania w kolejce i zadbamy o bezpieczeństwo swoje i innych.