Wiadomości z Piekar Śląskich

Dobra informacja dla pasażerów: ZTM ma narzędzie do zarządzania przystankami

  • Dodano: 2023-08-08 10:45

Zarząd Transportu Metropolitalnego jako pierwszy organizator komunikacji miejskiej w kraju opracował narzędzie, które kompleksowo ułatwia zarządzanie infrastrukturą przystankową. To dobra informacja przede wszystkim dla pasażerów, ponieważ dzięki nowatorskiemu programowi dbałość o przystanki komunikacji miejskiej i aktualizacja znajdujących się na nich rozkładów jazdy stają się o wiele łatwiejsze.

Wśród zalet przyspieszenie pracy i ograniczenie kosztów 

Nowoczesny program ułatwia zarządzanie infrastrukturą przystankową. Dzięki niemu pracownicy ZTM mogą zewnętrznym służbom terenowym szybko i zdalnie zlecać zadania związane z przystankami komunikacji miejskiej, a później kontrolować ich wykonanie. Chodzi m.in. o takie prace jak wywieszenie nowych rozkładów jazdy, zweryfikowanie stanu i estetyki elementów przystanków komunikacji miejskiej, wstawienie szyby w wiacie, czy też naklejenie nalepki z QR kodem. Dzięki temu, że wszystko odbywa się w sposób zautomatyzowany, zdalny i bez użycia dodatkowych narzędzi to planowanie i realizacja prac odbywają się szybciej. Dodatkowo ograniczane są koszty. Pracownicy ZTM z poziomu biurka i w bardziej efektywny sposób mogą przypisywać wykonanie konkretnych prac do wybranych przystanków. Następnie, również szybko i zdalnie, mogą to wszystko skontrolować. Dla pasażerów oznacza to np. zminimalizowanie ryzyka braku aktualnego rozkładu jazdy na przystanku lub szybszy czas naprawy wiaty. 

Poza zarządzaniem pracą dotyczącą infrastruktury przystankowej program umożliwia kompleksowe przygotowywanie raportów z podziałem na gminy, czy też na prace wykonane, niewykonane i wykonane nieprawidłowo. Ponadto oprogramowanie przyspiesza przepływ dokumentów, umożliwia generowanie podsumowań obejmujących m.in. terminowość zrealizowanych prac oraz ułatwia prowadzenie ewidencji zadań. 

Milowy krok i korzyści dla pasażerów 

Opracowanie programu to dla ZTM ważny krok na drodze usprawniania procesów związanych z utrzymaniem przystanków oraz zapewnianiem na nich aktualnych informacji. Wynika to z kilku powodów, ale jednym z najważniejszych z nich jest skala działalności organizatora komunikacji miejskiej. Przypomnijmy, że ZTM obsługuje rekordowe w skali kraju ok. 7 000 stanowisk w 57 gminach, na których obszarze w 2022 r. trzeba było wymienić 80 tys. rozkładów jazdy. Dysponowanie nowatorskim narzędziem, które automatyzuje zarządzanie tak rozległą infrastrukturą, jest nie tylko udogodnieniem dla pracowników ZTM, ale i – albo przede wszystkim – przysporzy korzyści pasażerom. Narzędzie usprawnia wykonywanie zadań związanych z utrzymaniem przystanków. Dzięki automatyzacji wszystkie procesy zostały połączone, a wykonanie jednej czynności powoduje aktualizację innych baz danych. Dodatkowo, system pozwala śledzić i akceptować postępy prac przy infrastrukturze przystankowej w czasie rzeczywistym. Korzyści z wdrożenia u nas tego nowatorskiego rozwiązania odczują podróżni. Organizator transportu będzie mógł szybciej interweniować np. w przypadku zniszczenia wiaty lub konieczności uzupełnienia aktualnych rozkładów jazdy.


Źródło: Urząd Miasta Piekary Śląskie

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu PiekarySlaskie.com.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Czytaj również