Przypominamy jak wygląda internetowa rejestracja osoby bezrobotnej za pośrednictwem Powiatowego Urzędu Pracy w Katowicach.
Regulamin
Przed rozpoczęciem składania wniosku należy zapoznać się z regulaminem korzystania z www.praca.gov.pl .
Przejście do kolejnego kroku oznacza akceptację regulaminu.
Adresat wniosku
W kroku "Wybór adresata" należy wprowadzić jednostkę PUP, do której klient chce wysłać wniosek.
Ankieta
W kroku "Ankieta" należy udzielić odpowiedzi TAK / NIE na poszczególne pytania. W zależności od odpowiedzi udzielonych w ankiecie, użytkownik może być przekierowany do ścieżki rejestracji bezrobotnego lub poszukującego pracy.
Metoda rejestracji
W kroku "Metoda rejestracji" beneficjent zostaje poproszony o wskazanie sposobu w jaki zamierza się zarejestrować w urzędzie. Możliwe są dwa sposoby rejestracji: z wizytą w urzędzie albo bez konieczności wizyty w powiatowym urzędzie pracy. Drugi sposób rejestracji wymaga dołączenia wszystkich dokumentów w postaci elektronicznej i podpisania wniosku kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym ePUAP.
Informacja
W kroku "Informacja" klient otrzymuje informacje o wymaganych dokumentach. W zależności od wybranej uprzednio ścieżki, informacja o wymaganych dokumentach może się różnić. Każdy urząd może również mieć zdefiniowaną własną listę dokumentów.
Przycisk "Pokaż wykaz dokumentów" zawiera listę dokumentów, jakie należy przygotować w formie elektronicznej bądź papierowej w przypadku "Zgłoszenia do rejestracji w powiatowym urzędzie pracy".
Dane osobowe
W kroku "Dane osobowe" w celu poprawnego wypełnienia karty rejestracyjnej należy wprowadzić podstawowe dane osoby bezrobotnej/ poszukującej pracy. Klient powinien prawidłowo wypełnić odpowiednie pola. Pola oznaczone czerwoną gwiazdką są polami wymaganymi.
Dane szczegółowe
W kroku "Dane szczegółowe" należy wprowadzić dane w zakładkach: Wykształcenie, Zawody, Języki, Uprawnienia, Umiejętności, Niepełnosprawność, Ostatni pracodawca, Pozostałe okresy, Rodzina, Oczekiwania.
Dane dodatkowe
W kroku "Dane dodatkowe" należy udzielić dodatkowych odpowiedzi na zadane pytania. Wypełnienie odbywa się na zasadzie udzielenia odpowiedzi TAK / NIE na poszczególne pytania.
Następnie należy załadować odpowiednie załączniki, podać dane kontaktowe, zapoznać się z prawami i obowiązkami.
Weryfikacja klienta
W kroku "Weryfikacja klienta" należy wybrać jeden z trzech przedstawionych sposobów wysłania karty rejestracyjnej z załącznikami: z użyciem kwalifikowanego podpisu elektronicznego, z użyciem podpisu potwierdzonego profilem zaufanym ePUAP, bez podpisu (wraz z wyznaczeniem terminu wizyty).
Następnie przechodzimy do podsumowania, zatwierdzenia regulaminu i zakończenia rejestracji.