Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji przypomina o Elektronicznym Biurze Obsługi Klienta.
Rozwiązanie to, wdrożone w grudniu zeszłego roku, staje się szczególnie ważne w dobie obostrzeń związanych z koronawirusem
Umożliwia sprawdzanie wyników badań wody, płacenie rachunków i kontrolowanie wystawionych faktur.
Elektroniczne Biur Obsługi Klienta MPWiK w Piekarach Śląskich uruchamiane było 20 grudnia 2019 roku jako kolejna, dosyć powszechna w dobie informatyzacji usług, forma obsługi klientów. Nikt nie przypuszczał wówczas, jak bardzo zmieni się życie wszystkich ludzi w związku z pandemią koronawirusa i zasadniczą funkcją e-BOK nie będzie wygoda, a zapewnienie bezpieczeństwa klientom i pracownikom Spółki. Obecnie z opisywanego rozwiązania korzysta blisko 1000 klientów MPWiK w Piekarach Śląskich.
Warto podkreślić, że Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta umożliwia kompleksową obsługę za pośrednictwem internetu. Przede wszystkim daje użytkownikom natychmiastowy i nieograniczony dostęp do wystawionych faktur za wodę i odprowadzanie ścieków i oczywiście umożliwia elektroniczną zapłatę faktury. Pozwala też na podgląd aktualnego stanu swoich rozliczeń oraz pozwala na przeglądanie rozliczeń z poprzednich miesięcy.
Użytkownicy e-BOK otrzymują też dostęp do bieżących badań wody dla danej dzielnicy
To co powinno szczególnie zainteresować Klientów Spółki w tym szczególnym, pandemicznym czasie, to możliwość załatwienia za pośrednictwem tego serwisu niemal każdej sprawy, która dotyczy wodociągów i kanalizacji. Korzystając z e-BOK można złożyć każdy wniosek, od wniosku o uzgodnienie dokumentacji projektowej czy uzgodnienie branżowe, przez wniosek o przyłączenie do sieci wodociągowej, o nadzór i wykonawstwo budowy przyłączy, na zleceniu na montaż wodomierza kończąc.
Dzięki e-BOK komunikacja ze Spółką jest szybka i łatwa, a użytkownicy otrzymują też dostęp do najważniejszych aktualności. Rejestracja w e-BOK nie zajmuje wiele czasu i jest bardzo intuicyjna. Wystarczy posiadać aktualną umowę o dostarczanie wody i odprowadzanie ścieków (lub jednej z nich) i wypełnić krótki wniosek rejestracyjny na stronie: ebok.mpwik-piekary.pl.
Po zaakceptowaniu warunków zawartych w Regulaminie e-BOK i rozpatrzeniu wniosku przez pracownika MPWiK, na podany w procesie rejestracji adres e-mail przesłany zostaje link oraz hasło dostępu do indywidualnego konta e-BOK.Konto zostaje aktywowane wraz z pierwszym logowaniem, a użytkownik może w pełni korzystać z wszystkich usług, jakie oferuje e-BOK.
Oprócz wygody w kontaktach z MPWiK, a teraz także ważnego aspektu bezpieczeństwa aktywacja konta w e-BOK pozwala na jeszcze inną bardzo istotną sprawę. Rezygnując z otrzymywania papierowej faktury, użytkownicy e-BOK przyczyniają się do ochrony środowiska.