Umieszczanie grafiki na stronie internetowej to bardzo dobry pomysł, z własnego doświadczenia z pewnością wiemy, że znacznie lepiej czyta się teksty, które zostały przeplecione odpowiednio dobranymi grafikami, dlatego też nie warto z nich rezygnować.
Dodawane grafiki na firmowej stronie internetowej, czy w sklepie internetowym, powinny być jednak odpowiednio przemyślane, a co ważniejsze również odpowiednio zoptymalizowane, tak aby mieć pozytywny wpływ na odczucia użytkowników, ale również na ranking wyszukiwarek.
Dlaczego optymalizacja zdjęć pod kątem SEO jest taka ważna?
Optymalizacja SEO to jedna, z ważniejszych kwestii, której z pewnością poświęcasz bardzo dużo uwagi, prowadząc własny tani sklep internetowy. Biorąc pod uwagę SEO, najwięcej uwagi poświęcamy zazwyczaj odpowiednio zoptymalizowanym treścią, czy strukturze linków, nie pamiętając przy tym o samej grafice. Jest to błąd, który może przynieść naszej witrynie wiele szkody, dlatego też warto odpowiednio zoptymalizować również grafiki, jeśli zależy nam na uzyskaniu jak najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania.
Roboty wyszukiwarek to nie ludzie, którzy mogą zobaczyć, to co znajduje się na grafice, dlatego, jeśli zoptymalizujemy ją odpowiednio, będą one mogły „zobaczyć”, czyli przeczytać naszą intencję i zrozumieć co znajduje się na naszym sklepie internetowym. Dobrze zoptymalizowana grafika to nie tylko pozytywny wpływ na ranking wyszukiwarki Google, ale także wpływ na zajmowanie wysokich pozycji w wyszukiwarce Google Grafika.
3 wskazówki dotyczące optymalizacji grafiki
Unikalne i wysokiej jakości
Często słyszy się, że unikalne treści to podstawa, tak samo sprawa wygląda, jeśli chodzi o grafiki, im mniej standardowe „oklepane” grafiki, tym lepiej dla rankingu. Pamiętaj również o tym, aby miały one jak najlepszą jakość.
Dopasuj rozmiar
Rozmiar grafiki i ich typ mają także znaczenie dla optymalizacji SEO. Niestety, jeśli nie dostosujemy ich wagi, a umieścimy ich na stronie internetowej znaczną ilość, wówczas przyczynimy się do wydłużenia czasu ładowania się strony, a jest to jeden z głównych czynników wpływających na ranking. Poza tym wydłużony czas ładowania witryny negatywnie wpływa na samych odwiedzających ją użytkowników.
Tytuł obrazka oraz atrybut alt
Używaj tytułów i atrybutu alt, pamiętając o tym, aby wpleść w nie słowa i frazy kluczowe. Atrybuty alt nie są zazwyczaj widoczne dla użytkowników, chyba że z jakiegoś powodu nie można wyświetlić grafiki, są natomiast widoczne dla robotów wyszukiwarek, dzięki czemu wiedzą one, czego dotyczy dana grafika.
Jaki powinien być atrybut alt?
-
po pierwsze zawierać słowo kluczowe
-
po drugie powinien informować co znajduje się na grafice
-
po trzecie można go traktować jako rozwinięcie tytułu obrazka
Podsumowanie
Dobrze zoptymalizowana grafika, umieszczona na firmowej stronie internetowej, blogu czy w sklepie internetowym, będzie doskonale wspierać Twoje działania dążące do uzyskiwania jak najlepszych pozycji w wynikach wyszukiwania. Pamiętaj o unikalności, odpowiednim formacie i rozmiarze grafiki, oraz tytule i atrybucie alt.