Wiadomości z Piekar Śląskich

Na czym polega tworzenie identyfikacji wizualnej firmy?

  • Dodano: 2022-10-03 15:15

Twój biznes, aby był rozpoznawalny na rynku, musi się na nim wyróżniać. Powinien komunikować się z odbiorcami za pomocą wielu elementów graficznych, które nie tylko wskażą, kto jest producentem towaru, ale przekażą też charakter Twojej firmy. Ich stworzenie realizowane jest w ramach identyfikacji wizualnej. Sprawdź, jak ten proces wygląda i co w jego ramach jest projektowane dla Twojego biznesu!

Co to jest identyfikacja wizualna?

Identyfikacja wizualna to nieodłączny element prowadzenia biznesu oraz budowania jego wizerunku. Dla każdego przedsiębiorcy ważne jest przecież, jak firma jest odbierana przez klientów oraz partnerów biznesowych. Identyfikacja wizualna to zbiór elementów graficznych, którymi posługuje się przedsiębiorstwo w codziennej komunikacji. Wskazują one charakter firmy, a także jej tożsamość. Dzięki temu identyfikacja wizualna pomaga w wyróżnieniu na rynku spośród konkurencji.

Na czym polega tworzenie identyfikacji wizualnej?

Zaprojektowanie identyfikacji wizualnej to przeprowadzenie szeregu działań. Realizują je profesjonaliści, jak Studio graficzne GoodProject (https://goodproject.pl/). W ramach tworzenia identyfikacji wizualnej poddaje się analizie aktualny stan marki oraz jej wizerunku. Na podstawie przeprowadzonego audytu możliwe jest podjęcie dalszych kroków.

Kolejnym z nich jest stworzenie strategii. Zawarte są w niej informacje dotyczące tożsamości marki oraz jej charakteru. Ponadto w strategii znajdują się wyszczególnione wartości, jakimi kieruje się marka i które chce przekazać swoim odbiorcom. Strategia odpowiada również na szereg istotnych pytań dotyczących grupy docelowej.

Dalsze działania związane z identyfikacją wizualną, to projektowanie poszczególnych elementów graficznych, w tym również tworzenie logo. Będą one wykorzystywane przez firmę w komunikacji, zarówno offline, jak i online. Tym samym pomogą w budowaniu świadomości marki oraz utrwalaniu jej wizerunku.

Jakie elementy graficzne powstają w ramach identyfikacji wizualnej?

W ramach identyfikacji wizualnej powstają m.in.

  • logo,
  • wizytówki,
  • szablon prezentacji,
  • szablon katalogu,
  • papier firmowy,
  • ulotki,
  • wygląd profili w mediach społecznościowych,
  • szablony wpisów na FB,
  • teczki ofertowe,
  • notatniki,
  • banery reklamowe,
  • bilboardy.

Podsumowanie

Identyfikacja wizualna jest niezwykle ważna dla każdej firmy. Zakłada ona stworzenie spójnych elementów graficznych codziennie wykorzystywanych w komunikacji z odbiorcami. W ten sposób możliwe jest budowanie wizerunku oraz utrzymywanie go przez długie lata. Wpływa on na rozpoznawalność marki oraz sprzedaż produktów.

Sylwia MachowskaSylwia Machowska
Źródło: Art. sponsorowany / Materiał dostarczony przez zleceniodawcę

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu PiekarySlaskie.com.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.