Wiadomości z Piekar Śląskich

Remarketing w Google Ads - reklamuj się odwiedzającym Twoją witrynę poza nią w Google!

  • Dodano: 2019-06-01 08:00, aktualizacja: 2019-05-30 16:27

Dzięki remarketingowi w Google Ads możemy docierać do użytkowników naszego serwisu, którzy go odwiedzili i emitować im reklamy, kiedy będą znajdowali się w serwisach Google. Tworzenie list remarketingowych daje nam bardzo wiele możliwości i jest korzystne pod wieloma względami. Samo wdrożenie remarketingu w Google umożliwiają pozyskanie klientów w sposób prostszy niż z grupy pierwotnej odbiorców, a także daje na możliwość zachowania takich list na późniejsze terminy. Poniżej szczegóły o remarketingu Google.

 

Remarketing Google Ads

Remarketing w Google ads to usługa, która jest udostępniona przez Google wszystkim osobom reklamującym się przy pomocy tego systemu reklamowego. Polega ona na instalacji specjalnego kodu html na własnej witrynie i tworzenie list remarketingowych. Następnie dysponując listami osób, które były już na naszej witrynie i np. porzuciły koszyk zakupowy, możemy wystosować reklamę tylko dla osób odwiedzających naszą stronę. Remarketing przebiega dokładnie tak samo, jak typowa kampania reklamowa uruchomiona w Google Ads z tą różnicą, że podczas określania grupy docelowej wybieramy listę remarketingową. Google tworzy kilka takich standardowych list, jednak my samodzielnie również możemy określać pewne sytuacje, opcje i warunki, po których spełnieniu dana osoba trafi na konkretną listę remarketingową. Dzięki temu możemy segregować osoby odwiedzające naszą witrynę pod różnymi kontami i wyświetlać im następnie reklamy, które trafia tylko do nich.

Oprócz tworzenia list remarketingowych w tej opcji mamy również możliwość dodatkowej modyfikacji grupy odbiorców przy pomocy standardowych parametrów kampanii np. wieku, lokalizacji czy zainteresowań. Osobom przy kampanii remarketingowej możemy wyświetlać reklamę zarówno w wyszukiwarce Google, jak i na stronie internetowej partnera Google w formie grafiki czy na YouTube. Remarketing rządzi się zatem takimi samymi prawami co zwykła kampania reklamowa w Google Ads, umożliwiając dodatkowo skierowanie reklamy do osób odwiedzających naszą stronę. Remarketing udostępnia również bogate statystyki na temat miejsca wyświetlania, opcji czy wyników, jakie odnosi nasza kampania reklamowa.

Instalacja pixela - jak się odbywa?

Aby rozpocząć działania remarketingowe, musimy pobrać i zainstalować specjalny kod html. To właśnie dzięki niemu wyszukiwarka będzie wiedziała, kto odwiedza naszą witrynę i w jaki sposób się na niej zachowuje. Pierwszy krokiem jest zalogowanie się do własnego konta w Google Ads. Aby pobrać kod, należy przejść do sekcji “Odbiorcy” i wybrać opcję “Utwórz remarketing”. Następnie Gogole wygeneruje dla nas kod html. Ten powinniśmy umieścić na naszej stronie internetowej. Cały proces - krok po kroku jest dokładnie opisany przez Google i kieruje nas od przycisku do przycisku. Dzięki temu możemy samodzielnie pobrać i zainstalować kod. Jeśli naszą witrynę obsługuje agencja reklamowa lub IT należy kod przekazać właśnie niej.

Zainstalowałem pixel - co dalej ?

Jeśli zainstalowaliśmy już kod na naszej stronie internetowej, możemy rozpocząć zbieranie danych. Od tego momentu każda osoba, która ją odwiedzi, zostanie zapisana na odpowiedniej liście. Google udostępnia kilka opcji reklamy w przypadku remarketingu, nad którymi warto się zastanowić. Pierwszym typem jest remarketing standardowy. W tej opcji nasza reklama trafi do osób, które odwiedziły naszą witrynę lub spełniły dodatkowe wymagania. Drugą opcją jest remarketing dynamiczny. Dzięki niemu możemy osobom odwiedzającym naszą witrynę reklamować produkty, które samodzielnie wcześniej przeglądali. Jeśli użytkownik oglądał niebieski zegarek, w myśl tej opcji zostanie mu on wyświetlony w wyszukiwarce Google czy na stronie partnera Google w formie baneru reklamowego. Dzięki remarketingowi możemy również zapisywać dane klientów i emitować reklamę, gdy zalogują się do usługi Google.

 


Zalety

Pierwszą zaletą remarketingu jest możliwość tworzenia precyzyjnych reklam dla swoich klientów. Jeśli dane osoby przeglądały konkretne kategorie - właśnie takie produkty możemy im wyświetlić w reklamach. Przekładać się to będzie na wyższą skuteczność kampanii reklamowej oraz na większą skuteczność takich działań. Samo stworzenie listy remarketingowej również jest bardzo cenne, gdyż posiadamy spis osób interesujących się daną branżą czy kategorią. Możemy wykorzystać ją w przyszłości lub regularnie dawać o sobie znać takim osobom. Za możliwość remarketingu w Google nie musimy dodatkowo płacić oraz możemy wykonać go samemu - bez pomocy agencji reklamowej czy ponoszenia dodatkowych kosztów. Jest to też szansa na zwiększenie sprzedaży, gdyż osoby, które odwiedziły wczesnej naszą stronę, mogą znacznie łatwiej dać się przekonać do kupna naszych produktów.

Kiedy warto używać?

Remarketing Google warto używać w kilku sytuacjach. Z pewnością będzie to opcja, gdy mamy sklep internetowy lub witrynę sprzedażową, na której posiadamy spory ruch. W prosty i darmowy sposób możemy uzyskać listę klientów interesujących się daną tematyką i wykorzystywać ją dowolnie w późniejszym czasie. Remarketing możemy wykorzystywać, gdy jesteśmy osobami prywatnymi, małymi firmami czy dużymi markami. Będzie on mocny, jeśli mamy wiele osób odwiedzających naszą witrynę, ale które nie decydują się na zakupy. W ten sposób możemy próbować przekonać ich do powrotu i zachęcać do zakupu. Remarketing warto wykorzystywać również, gdy mamy dodatkowe środki na promocję i możemy pozwolić sobie na uruchomienie dodatkowej kampanii, obok tej podstawowej - dla wszystkich odbiorców. Z opcji remarketingu powinniśmy również korzystać, gdy zależy nam na tym, aby nasi klienci kupowali produkty po wejściu na stronę. Jeśli naszą strategią nie jest masowe pozyskiwanie ruchu lub działamy w małej grupie docelowej, gdzie jest niewiele osób, warto maksymalizować stosunek sprzedaży do wejść klientów na stronę sklepu.

https://mediaclick.pl

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu PiekarySlaskie.com.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.