Wydział Komunikacji Urzędu Miasta Piekary Śląskie przypomina o obowiązkach ciążących na właścicielach pojazdów.
Zgodnie z obowiązkami: pojazd sprowadzony z terytorium Unii Europejskiej należy zarejestrować w terminie 30 dni od dnia sprowadzenia oraz właściciel pojazdu zarejestrowanego jest obowiązany zawiadomić, w terminie 30 dni, o nabyciu lub zbyciu tego pojazdu.
Obowiązki te od dawna zapisane były w prawie o ruchu drogowym (i w zdecydowanej większości przypadków były wykonywane przez właścicieli pojazdów), jednak osoby, które nie stosowały się do tych przepisów, nie ponosiły na ogół konsekwencji z tego tytułu.
Organy rejestrujące pojazdy w całym kraju zostały zobowiązane do dyscyplinowania osób niewykonujących opisanych wyżej obowiązków poprzez nakładanie na właścicieli pojazdów administracyjnych kar pieniężnych.
Zgodnie z przepisami kara finansowa za niedotrzymanie 30-dniowego terminu na zgłoszenie zakupu czy też sprzedaży samochodu będzie wynosić 1000 zł
Na kary narażone będą nie tylko osoby fizyczne, ale również osoby prawne czy też różnego rodzaju instytucje. Kara będzie nakładana w drodze decyzji administracyjnej, co oznacza, że wprawdzie będzie można się od niej odwołać, ale samą karę i tak trzeba będzie zapłacić.
Termin 30-dniowy będzie obowiązywał od 1 stycznia 2021 roku. Do 31 grudnia 2020 roku na dopełnienie tego obowiązku właściciel auta ma do 180 dni.