Miejska Szkoła Podstawowa nr 5 otrzymała "Certyfikat Eko-Szkoły 2021".
Jednocześnie nauczyciele biologii pani Joanna Więckowska oraz pani Anna Buchenfeld, które przystąpiły we wrześniu do projektu pomysłu pani Joanny Gadomskiej, pod patronatem m.in. Ministra Środowiska i Klimatu, wydawnictwa Operon, Głosu Nauczycielskiego, Marszałka województwa wielkopolskiego, Kuratorium Oświaty w Poznaniu, otrzymały tytuł „Promotorzy Ekologii 2021”.
Do projektu zgłosiło się 336 placówek edukacyjnych z całej Polski
Tylko 192 placówki, w tym 23 z województwa śląskiego, zrealizowały wszystkie zadania projektowe oraz spełniły wszystkie wymagania formalne zawarte w regulaminie projektu, w tym właśnie Miejska Szkoła Podstawowa nr 5.
Projekt realizowano przez 8 miesięcy.
Głównym celem projektu było nadanie problemowi degradacji środowiska rangi w odbiorze społecznym, wywołanie dyskusji na temat jej skutków dla przyszłych pokoleń oraz uświadomienie każdej osobie, że jej mądre decyzje i działania w życiu codziennym maja wpływ na stan środowiska przyrodniczego. Projekt pobudził uczniów do aktywnego działania na rzecz środowiska, dzięki udziałowi w akcjach, imprezach i innych działaniach proekologicznych, co dało im poczucie posiadania osobistego wpływu na zmiany w stanie środowiska.
Aby uzyskać tytuł „Promotora Edukacji 2021” oraz „Certyfikat Eko-Szkoły 2021”, należało wykonać szereg zadań, przeprowadzić warsztaty terenowe, stworzyć scenariusz zajęć ekologicznych, nagrać film ekologiczny. Między innymi Szkoła podjęła współpracę z WWF Polska symbolicznie adoptując Morświna oraz Niedźwiedzia czy Polską Akcją Humanitarną, zwracając i uwrażliwiając społeczność szkolną, i nie tylko, na problem dostępu do wody.
Wszystkie zadania, pomimo trudnego czasu pandemii, udało się zrealizować
W czasie trwania projektu pojawiały się nowe pomysły, inicjatywy na kolejne lata.
21 czerwca 2021 r. przyznano „Certyfikat Eko-Szkoły 2021” dla Miejskiej Szkoły Podstawowej nr 5 oraz tytuł „Promotora Ekologii 2021” pani Joannie Więckowskiej oraz pani Annie Buchenfeld.
Warto i trzeba zaznaczyć, że stało się tak dzięki wspaniałej, aktywnej postawie uczniów i nauczycieli „piątki”.